Ίδρυση τάξης μουσικοκινητικής αγωγής από τον Σύλλογο Φίλων Πολυχώρου Τέχνης και Σκέψης «Οικία Μάνου Χατζιδάκι»
Η Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff είναι μια ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη και την αισθητική αγωγή. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες εισάγει τα παιδιά στη γνώση της μουσικής, του λόγου και της κίνησης – χορού.
Δίνει προτεραιότητα, όχι τόσο στο αποτέλεσμα όσο στη διαδικασία. Μέσα από την πράξη, την εξερεύνηση και τη συμμετοχή το παιδί μελετά, βιώνει και κατανοεί τα τρία βασικά στοιχεία στις απλές τους μορφές και σταδιακά στις πιο σύνθετες.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά ασχολούνται με τους εξής τομείς:
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ: Γνωριμία και επαφή με τα όργανα της ορχήστρας Orff (ξυλόφωνα, μεταλλόφωνα, φλογέρες, τύμπανα, ξύστρες, μαράκες και άλλα κρουστά), με τον τρόπο κατασκευής και παιξίματος.
ΛΟΓΟΣ, ΦΩΝΗ: Μια από τις πιο ευχάριστες ενασχολήσεις των παιδιών είναι το τραγούδι. Αποτελεί ίσως την πιο άμεση εκφραστική ικανότητα. Η πρώτη επαφή με τη μελωδία ξεκινά με πράγματα που ήδη γνωρίζουν: ρίμες, παροιμίες, παιχνιδοτράγουδα, παιδικά και παραδοσιακά τραγούδια.
ΚΙΝΗΣΗ: Η έννοια της κίνησης είναι ταυτόσημη με τα παιδιά. Πρόκειται για μια έμφυτη ανάγκη τους. Μέσω της κίνησης και σε συνδυασμό με τη μέθοδο Orff, το παιδί μπορεί να αντιληφθεί τις ιδιότητες του ήχου (διάρκεια, ένταση, τονικό ύψος, ηχόχρωμα) και μέσω αυτών την έννοια του χώρου, του χρόνου, του βάρους και της ροής.
AKOH: Χαρακτηριστικά του ήχου, Ήχοι – Θόρυβοι, Ακρόαση μουσικών έργων.
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ: Το παιχνίδι είναι μια φυσική ανάγκη για τα παιδιά και αποτελεί ουσιαστικό κίνητρο για μάθηση. Μέσα από αυτό διασκεδάζουν, μαθαίνουν, κοινωνικοποιούνται και δημιουργούν.
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΕΙΝΑΙ :
- Το παιδί να αποκτήσει και να κατανοήσει την αίσθηση του ρυθμού.
- Να αναπτύξει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του.
- Να μάθει να συνεργάζεται και να μοιράζεται τις εμπειρίες του με τα άλλα παιδιά.
- Να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του, μέσω της διδασκαλίας ενός τραγουδιού και να καλλιεργήσει τις εκφραστικές του δυνατότητες.
- Να αποκτήσει την αίσθηση του χώρου μέσω της κίνησης.
- Να αναπτύξει την ικανότητα νοητικής και συναισθηματικής αντίληψης.
- Να βιώσει χαρά και ικανοποίηση μέσα από τη δημιουργία.
Το μάθημα γίνεται ομαδικά ανά ηλικία (3,5 - 5ετών και 6 - 8ετών) μία φορά την εβδομάδα και η διάρκειά του είναι 50 λεπτά.
Το πρόγραμμα αυτό ενθαρρύνει και στηρίζει μονογονεϊκές οικογένειες καθώς και ανέργους.